2. Έχω λόγο για το περιεχόμενο των εργαστηριακών μαθημάτων; Φυσικά και όχι. Παρ’ ότι τα κάνω εγώ σε ποσοστό 95 – 100 % ποτέ δε με ρώτησαν αν ο χρόνος μου αρκεί, αν το ωρολόγιο πρόγραμμα με ικανοποιεί (γιατί να κάνω εργαστήριο 25 Ιουλίου και ώρα 3 το μεσημέρι με 40 βαθμούς και όχι το βράδυ με τη δροσούλα), και αν έχω κάποια γνώμη σε τελική ανάλυση για το τι στην ευχή προσπαθούμε να μεταδώσουμε. Ε, μην παίρνουμε και θάρρος, περαστικοί είμαστε.
3. Υπάρχει κάποιο επίσημο έγγραφο του ΕΜΠ που να επιβεβαιώνει την εργασία μου; Φυσικά και όχι. Ε, τώρα το παράκανες. Χάρη σου κάνει το ίδρυμα που διδάσκεις στις νέες γενιές. Δεν αρκείσαι με την ηθική ικανοποίηση που λαμβάνεις από την εκπαιδευτική διαδικασία; Η νέα μόδα που καλείται και επίσημα ως «εθελοντική εργασία» έχει μεγάλη πέραση και στη ΣΗΜΜΥ (Αντί της Κας Γιάννας Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη εμάς θα μας ευχαριστήσει ο Κος Μουτζούρης στο τέλος της θητείας μας). Συμβάσεις μέχρι και πριν ένα χρόνο δεν υπογράφονταν (a.k.a. «μαύρη εργασία»). Πέρυσι (Χειμώνας 2006) είδαμε με τα ματάκια μας τις πρώτες συμβάσεις και φρίξαμε. Δεν αναφερόταν πουθενά ο αριθμός ωρών, ούτε και το ποσό της αμοιβής (μην ξεφτιλίσουμε την εικόνα του ΕΜΠ προς τα έξω, κρίμα είναι). Άρα το μόνο που μένει για να αποδείξουμε πόσο δουλέψαμε (αν είναι δυνατόν) είναι ένα άτυπο έγγραφο από τον εκάστοτε Καθηγητή, Υπεύθυνο του μαθήματος. Ίσως ένα κουπόνι στοιχήματος να είχε μεγαλύτερο κύρος.
4. Ποια είναι η αμοιβή μου για το επικουρικό έργο; Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν η ερώτηση γινόταν σε πολιτικό η απάντηση θα ξεκίναγε κάπως έτσι : «Ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση. Το θέμα που αναφέρεστε είναι πολύ κρίσιμο και μας απασχολεί όλους εδώ και χρόνια. Έχουμε αποδείξει με την συνεπή στάση μας ότι είναι κύριος άξονας της πολιτικής μας και γι’αυτό .... ». Και κάπως έτσι θα τέλειωνε κιόλας. Η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική. Θα αναφέρω 2 αλγορίθμους υπολογισμού της αμοιβής. Μόνο ο ένας εφαρμόζεται στη ΣΗΜΜΥ. Θα καταλάβετε εύκολα ποιος από τους δύο είναι:
Αλγόριθμος 1: Πριν την έναρξη του εξαμήνου καταγράφονται με ακρίβεια οι ανάγκες για το επικουρικό έργο. Υπολογίζεται ένας συνολικός αριθμός ωρών ανά εργαστήριο, έστω Α. Η ωριαία αμοιβή ορίζεται στα Β ευρώ, όπου Β>=8 σύμφωνα με Υπουργική Απόφαση (Υ.Α. ΦΕΚ 1296, 24/8/2004, τεύχος Β) ή Β=24 σύμφωνα με απόφαση της Συγκλήτου του ΕΜΠ (04-02-2005). Ο προυπολογισμός (Α×Β) εγκρίνεται και αποστέλεται στα Εργαστήρια. Στη συνέχεια κατανέμεται σε κάθε ΥΔ ανάλογα με το πραγματικό ποσοστό απασχόλησής του.
Αλγόριθμος 2: Η πρυτανεία αποφασίζει να διαθέσει Χ ευρώ (όπου Χ<<) για το επικουρικό έργο, όποτε της καπνίσει. Γράφει στα παλιά των υποδημάτων της τις προτάσεις της Σχολής για τις πραγματικές ανάγκες. Στο Υ εργαστήριο φτάνει ένα ποσοστό του συνολικού προυπολογισμού, έστω Ζ. Επειδή το Ζ είναι εξαιρετικά μικρό κάνουμε την εξής μαγκιά. Αρχικά θεωρούμε ότι δούλεψε ένας μόνο ΥΔ (ενώ δούλεψαν πάνω από 10 ΥΔ για παράδειγμα). Διαλέγουμε ένα όνομα λοιπόν και υπολογίζουμε τις ώρες που δούλεψε (έστω Ω) ως εξής : Ω = Ζ / 6(ευρώ). Έτσι ήμαστε νόμιμοι, δίνουμε την ελάχιστη αμοιβή που ορίζει σχετική υπουργική απόφαση και καθαρίσαμε. Ο τυχερός ΥΔ παίρνει τα λεφτάκια του (που υπολογίζονται στο 1/20 της πραγματικής αμοιβής στην καλύτερη των περιπτώσεων) και οι υπόλοιποι προσπαθούν να θυμηθούν τι ακριβώς έκαναν τις ώρες που παρείχαν επικουρικό έργο, αφού σύμφωνα με το ΕΜΠ δεν υπήρχαν (Μήπως είχαν αποκτήσει βέλγικη υπηκοότητα για το διάστημα αυτό;)
Έπεται και συνέχεια...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου